Колко пъти сте слушали пилота на самолета с интерес? И колко пъти неговата реч ви е приспивала? Може би ще се учудите да разберете, че всъщност те нямат славата на разговорливи личности. Но с радост биха споделили някои истини, ако имаха тази възможност. Би Би Си разпита бивши и настоящи пилоти, за да научим далеч по-интересни неща от температурата и влажността на въздуха в момента. Ето какво споделиха те:
Забравяме светлинните табла за коланите
Ето я истината за неугасващия знак, който сякаш ви предупреждава и плаши да стоите на мястото си, защото предстои турболенция, например. А всъщност пилотите, освен пилоти, са и хора, имат още хиляди копчета пред себе си и кой знае колко мисли в главата. И така понякога забравят копчето, което вие чакате. Може да срещнете пилоти, които оставят знака включен през целия полет, за всеки случай. Други го правят, когато имат информация за лошо време. И ако на вас понякога ви се струва безмислено, за тях това е отговорност.
Не доближавайте кафето в самолета
Сигурно много от вас са се убедили сами, че кафето в самолета е един от най-лошите избори, които сте правили. Това обаче не се дължи на нискокачествено и евтино насипно кафе. Дължи се на химикалите, които се съдържат във водата на борда. По думите на самите пилоти питейната вода на самолета е отвратителна, защото в резервоарите има химикали, които предотвратяват зараждането на малки, лоши буболечки. Така че пилотите съветват – избягвайте кафявата течност на борда.
Турболенцията не е кой знае какво
Ако при вас подскачането на самолета предизвиква и подскачане на сърцето, за пилотите това е нищо. Пилотите споделят, че повечето катастрофи стават при излитане или кацане. Което означава, че самолетът ви няма да падне от небето, преминавайки през накъсани въздушни маси. И наистина, често турболенцията, ако е слаба, прилича на шофиране по неравен път с дупки. Познато, нали? Тоест – няма от какво да се плашите.
Закъсненията не са по вина на въздушния контрол
Всички знаем, че авиокомпаниите са доста сериозен бизнес. И като такъв се опитват да извлекат максимални ползи. Какво означава това? Означава, че графикът, който планират, е съобразен с техните въжможности, с това колко полета могат да осъществят, а не с лошите метеорологични условия и дни. В такива дни, когато метеорологичните условия се влошат, капацитетът на една стандартна, добре проектирана писта намалява двойно. При хубаво време могат да се осъществят 60 операции за един час, при лошо време – те стават 30. Което означава, че останалите 30 полета закъсняват.
Плащат ни по-малко отколкото си мислите
Да, много хора си мислят, че да си пилот е голяма далавера. Не съвсем. Пилотите преминават сложно и трудно обучение, носят отговорност за живота на безброй хора всяка година, а в крайна сметка се оказва, че често печелят по-малко от една учителка (данните са за САЩ).
Не искаме да казваме твърде много
Според един дългогодишен пилот е истинско изкуство да разкриеш какво се случва, но в същото време да не даваш твърде много информация. Наистина, понякога е по-добре пасажерите да знаят по-малко, с оглед на излишната паника и суматоха, която може да настане. Представете си само да чуете глас от пилотската кабина, който казва: „Не обръщайте внимание на горящото крило“. В случаите, когато нещата са поправими, те намират по-деликатен и мек начин да ви запознаят със ситуацията, без да ви плашат излишно. А този талант спокойно може да влезе в графата Допълнителни умения към автобиографиите им.
Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!