9 манипулации за пазаруване, които ни карат да харчим повече пари - Хапване и пийване - Peika.bg

iNews Novinite Econ Jenite Div Sporta FitWell Sportuvai Peika Programata Doctoronline News in English
Следете новите вдъхновения за пътешествия!
9 манипулации за пазаруване, които ни карат да харчим повече пари
Автор: Александра Любова
9 манипулации за пазаруване, които ни карат да харчим повече пари

Вероятно ви се е случвало да сте изморени от работа и просто да искате да вземете една опаковка яйца и едно мляко и да се приберете.

 

Но тези продукти се намират в дъното на магазина. Всички сме се чудили на привидно хаотичното подреждане на стоките в големите магазини, но истината е, че въобще не е хаотично, а е направено с цел- да се увеличат продажбите.

Ето няколко трика на супермаркетите, с които ни манипулират да изхарчим повече пари:

1. Объркване на клиентите нарочно

Замисляли ли сте се защо продуктите, които обикновено се купуват заедно, не се поставят по-близо един до друг?Това е така, защото супермаркетите искат да ги потърсите, като се разхождате из магазина с надеждата, че ще се отдадете на импулсивни покупки, когато минавате покрай други продукти.

2. Трикът с цената

Всеки път, когато видите продукт на цена от 1,99 лева или 399,99 лева, магазинът се опитва да ви накара да мислите, че цената е по-близо до по-малкото кръгло число и че спестявате пари. Оказва се, че тази тактика работи наистина. 

3. Продуктите с висока печалба се поставят на нивото на очите

Магазините поставят скъпите стоки на нивото на очите и на лесно достъпни места. И обратното, по-евтините продукти се поставят на по-трудно достъпни места. Същият трик се използва и за децата- поставят скъпи продукти на нивото на очите на децата, за да поискат да им ги купите.

4. Количките за пазаруване са огромни с причина

Проучване установи, че удвояването на размера на количката за пазаруване води до това, че клиентите купуват с 40% повече. Това е причината през годините техният размер да се увеличава. 

5. Музиката влияе на пазаруването

Изследване, публикувано в списанието Procedia Economics and Finance, установи, че приятната музика на фон увеличава шансовете купувачът да похарчи повече време и пари в магазина. Супермаркетите също предпочитат да пускат музика с бавен ритъм, за да се почувствате по-спокойни и да се движите бавно. Проучванията установяват, че придвижването с по-бавни темпове кара клиентите да правят 29% повече покупки.

Цялата статия четете от Jenite.bg тук.

Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!

Вижте още от категория Хапване и пийване
Коментирай
Абонирайте се за нашия бюлетин