Тъй като светът на пътуванията претърпява сериозна криза заради пандемията от COVID-19, ще трябва да бъдат въведени нови протоколи за обиколки и организирани приключенски пътувания, така че пътуващите и служителите да се чувстват сигурни и защитени.
Някои от начините, по които индустрията и перспективите на пътуващите може да са различни в бъдеще.
1. Обиколки на местно ниво
Местните и вътрешните обиколки в страните ще се върнат на първо място, защото хората ще се чувстват по-уверени в границите на собствената си държава. Ще има обаче и други, които ще бъдат нетърпеливи да излязат и да открият заобикалящата ги среда след месеци, прекарани в изолация. Можете да очаквате туристическия бизнес да се адаптира и да отговори на тези нови модели на пътуване, като разработи нов опит, за да отговори на търсенето.
Тъй като световната туристическа индустрия ще трябва да извърви дългия си път към възстановяване, първите пътници ще бъдат местните жители, които изследват наоколо. Туроператорите ще трябва да адаптират тона, съдържанието и маршрутите на своите продукти, за да приспособят тази "нова" аудитория и да разкажат различни истории с по-голям културен резонанс за местните жители.
2. Социално дистанциране
Туристическите обиколки и събиранията за всякакви дейности ще бъдат повлияни от ограниченията в капацитета, които идват със социалното дистанциране. Туроператорите ще адаптират своя продукт, за да осигурят спазване на здравните насоки, например чрез съкращаване на ежедневните разстояния за туристически пътувания и не се придвижват толкова много различни места дневно. Те ще предлагат повече възможности на открито за по-малко населени места, с по-малък капацитет на групата, който би бил по-лесен за социално отдалечаване.
3. Отговорно пътуване
Наследството от общия опит, който всички сме преживели с вируса, може би е, че мислим повече за това как изборът ни влияе върху хората в други страни. По отношение на обиколките и приключенията, се очаква, че можем да мислим повече за хората като личности, където и да отидем и да се държим по съответния начин.
Чрез наемане на местни хора, а не експерти, или отсядайки в местни хотели, или със семейства и плащайки им за привилегията, и като купувате питието си от човека с количката на улицата, вместо от големите вериги, можете да сте сигурни, че повече от вашия пътнически бюджет остават в джобовете на хората, които правят пътуванията ви толкова запомнящи се. Можете да направите успешно пътуване по същите принципи и не само да му се насладите повече, но и да се върнете, знаейки, че сте направили света по-добро, а не по-лошо място.
4. Здравословен начин на живот
Напоследък имаме достатъчно време да се съсредоточим върху природата, а бъдещите обиколки ще се фокусират повече върху здравословните изживявания. Тъй като 2020 г. се е определила с прекарване на много време у дома и на закрито поради пандемията, очакваме 2021 г. да бъде излизане на открито и активност, като обиколките са съсредоточени около неща като колоездене, трекинг и други дейности. Много отдалечени дестинации с по-малко посетители и такива, които предлагат по-дълбока връзка с нашия природен свят, ще будят голям интерес.
5. Технологии
Занапред е вероятно технологията да играе роля за подобряване на опита и осигуряване на безопасност. Посетителите на Beethoven Haus в Бон например не получават устройства, предвидени за обиколките, а медийни справочници за музея на няколко езика могат да бъдат изтеглени безплатно, за да се използват на собственото устройство на посетителя. Дните на плащане с пари в брой, получаване на хартиен билет и наемане на слушалки за слушане на аудио гид са изчезнали. В„ новото нормално“ преживяванията ще бъдат безконтактни и това е възможност за подобряване на изживяването на гостите чрез по-безпроблемна комбинация от физическо и цифрово.
6. Устойчивост
Тъй като светът беше блокиран, за да се справи с кризата с COVID-19, виждаме как на преден план излизат прекрасни аспекти на природата. При липсата на лодки и гондоли, световноизвестните канали на Венеция са искряли с необичайно чиста вода и са пълни с риба.
Трябва да използваме това време като рядък шанс да помислим за това как пътуваме и как можем да се стремим да бъдем по-етични и устойчиви пътници и граждани в световен мащаб в бъдеще. Подозираме, че потребителите ще са много по-наясно къде пътуват и как пътуванията им ще повлияят на местата, които посещават. Надяваме се, че това ще доведе до това хората да вземат по-съзнателни решения да пътуват с отговорни компании, които дават приоритет на околната среда и благосъстоянието на местните общности.
7. Разпространение
Популярните места могат да станат по-малко желани занапред, тъй като колкото по-търсено е дадено място, толкова по-вероятно е да привлече тълпи. Някои експерти смятат, че може да видим света като крехко място и да осъзнаем, че отиването на някои места с орди, за да се наслаждаваме на приключения, може да не е правилното нещо. Ами ако решим да се разпръснем малко, както за да видим части от света, които нашите приятели, семейства и инстаграм последователи никога не са виждали?
Това означава не само да надхвърлим обичайните дестинации, но да се разпространим и в по-популярните. Искате ли да видите Париж? Разбира се, кой не иска? Но трябва ли да сте в една стая с Мона Лиза? Разходете се по левия бряг, разбира се, но след това се отправете към външните райони, където се създава толкова много от френската култура на 21-ви век. Все още можете да отидете в Италия, но може би вместо това да се отправите към Пиемонт от Тоскана, пропуснете Комо и опитайте Лече.
Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!