Подземната 9,6-километрова еднолинейна двупосочна система на мегаполиса на северна Гърция се очаква да превозва 254 000 пътуващи на дневна база
Обратно броене е в ход за дебюта на дългоочакваната линия на метрото в Солун следващия месец, проект „на хоризонта“, на чертожните дъски и във фаза на строителство от десетилетия.
Сега решаващата дата е 30 ноември, като жителите и посетителите на метрополиса в Северна Гърция най-накрая ще се сдобият с фиксирана железопътна линия – в този случай под земята.
9,6-километровата еднолинейна и двупосочна система на метрото в Солун се очаква да транспортира 254 000 пътуващи на дневна база. Заедно с фиксираната железопътна линия са завършени 13 гари, център за управление на операциите, ремонтна база и основно влаково депо.
Според държавното управление на новата транзитна система тестовете на метрото и станциите ще продължават 24/7.
Първоначалната фаза на експлоатация предвижда влакове да пристигат на гарите на всеки 2,5 минути, като цялото пътуване от гара едно до гара 13 – включително спирките – ще бъде 17 минути в бъдеще.
Вече се строи разширение над 9,6 километра, за да достигне до източния солунски квартал Каламария и евентуално след това до международното летище Македония още на изток.
Както се очакваше преди началото на подземните сондажи и изграждането на станцията, бяха открити множество археологически находки от различни исторически периоди на древния град, особено на станциите Венизелос и Хагия София.
Всъщност някои от находките бяха характеризирани като значими и показателни.
Зашеметяващо, около 300 000 древни, средновековни и османски артефакти и предмети бяха възстановени, част от които ще бъдат изложени в два музея в процес на изграждане, единият във фоайето на пресичане на гара Синтривани. а другата в централната част Павлос Мелас.
Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!