Според Международната асоциация за туроператорите в Антарктида, през 2018-2019 г. континента е бил посетен от 56 168 пътници. Това е 53% увеличение на посетителите в сравнение с тези през сезон 2014-2015.
На фона на глобалния туризъм, разбира се, 56 000 посетители са сравнително малък брой.
Традиционно Антарктида е по-малък туристически пазар поради трите фактора - време, разстояние, разходи. Средно пътуването до Антарктида на първо ниво струва около 11 000 долара.
Според Adventure Life, компания за приключенски пътувания, най-краткото пътуване до Антарктида продължава шест дни и се предлага от Express Air Cruise. За да стигнат до Антарктида, повечето посетители пътуват с кораб от Аржентина или Нова Зеландия. Полетът от Пунта Аренас, Чили, е друга възможност.
Луксозните пътувания заемат пазара в размер на 1,54 трилиона долара, показва проучване Baron Consulting and Wealth-X, публикувано през ноември.
Луксозните пътешественици, особено милиардерите търсят непознатото и ексклузивното, а Антарктида идеално пасва на тези твърдения.
Много от пътувалите до там споделят, че се чувстват сякаш са в края на планетата и когато се върнат, имат чувството, че са постигнали нещо велико, дори да не са изследователи.
Нещо повече - 2020 г. е годишнина за Антарктида. Новата година отбелязва 200 години, откакто Натаниел Палмър подава претенции за откриването на континенталната част на Антарктида, което я прави емблематична година за всички пътувания в Антарктида.
Увеличението на посетителите на Антарктида също може да се дължи отчасти на туризма с последен шанс, защото губи шест пъти повече лед, отколкото през 70-те години.
Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!