Феновете на пътуването с влак очакват 2025 г. с вълнение – за това ето един, наскоро обновен, списък с предложения.
Спален вагон от Виена до Ла Специя, Италия
Австрийската столица е в сърцето на непрекъснато разширяващата се мрежа NightJet, управлявана от ÖBB (Австрийски железници), и компанията добави няколко привличащи вниманието разширения. Маршрутът Виена – Милано се простира не само до Генуа, но и до лигурийския пристанищен град Ла Специя надолу по крайбрежието. Не само, че това подценявано място е само на минути с влак от грандиозните пешеходни пътеки и колоритните села на Чинкуе Тере, то е и много по-достъпна и по-малко популярно място от Монтеросо, Вернаца и техните фратели (fratelli). Независимо дали ще се заредите с еспресо край Лигурийско море след нощ на пистите или ще прекарате няколко часа в скитане из лабиринтните улици на стария град, преди да се качите на спален вагон, пътуващ за Алпите, този маршрут със сигурност се класира като едно от най-добрите нови изживявания при пътуване в Европа за 2025 г.
Прага до Цюрих през Базел, Лайпциг и Дрезден
Цюрих, Швейцария, бързо се превръща в център за нощни влакове, който да съответства на Виена. След петгодишно отсъствие влакът Canopus, управляван от чешките железници (České dráhy или ČD), отново свързва швейцарския град с величествената Прага през Дрезден и Лайпциг. (Това ви дава избор от два отделни нощни маршрута между двата града, тъй като съществуващ нощен влак се движи по различен маршрут; Canopus има по-голям избор от настаняване от съществуващата услуга.) Подчертавайки своята полезност като транспортен център в региона, Цюрих е само четири часа от Париж чрез услугата TGV Lyria и отправна точка за безброй живописни пътешествия в Швейцария, включително зашеметяващото пътуване Treno Gottardo над Алпите до езерото Локарно в провинция Тичино.
Между Холихед и Лондон
Линията на Северен Уелс не е съвсем нова. Всъщност този живописен маршрут по северното крайбрежие е един от най-старите железопътни маршрути в света, построен между 1844 и 1850 г., за да свързва фериботните услуги от Дъблин с влаковете на Irish Mail, пътуващи за Лондон.
Avanti West Coast добави четири допълнителни ежедневни разписания, общо пет. Оскъдното обслужване на Avanti по този и други маршрути беше широко критикувано в Обединеното кралство; тези допълнителни влакове са част от очакваното подобрение между Лондон, Уест Мидландс и Северозападна Англия и Северен Уелс.
Акцентите на линията включват гледки отстрани на замъка Conwy, протока Menai, пресичащ към Anglesey и спирката в Llanfairpwll, все още радващи пътниците, които могат да зърнат по-дългото (макар и измислено) име на Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch. Transport for Wales обслужва и други услуги по тази линия, включително емблематичния влак, пътуващ до Кардиф, който се доставя с най-добрия основен ресторант на борда в Обединеното кралство. Предлагат се и изгодни комбинирани билети с фериботи.
Високоскоростни влакове из Испания
Iryo е нов високоскоростен оператор, който изглежда ще разтърси испанската железопътна сцена. Вече работещи между Мадрид–Барселона и Мадрид–Валенсия, Iryo въведе нови дестинации като Севиля, Малага, Кордоба и Аликанте. Пътуванията на Iryo обещават да бъдат бързи и удобни, като предлагат подобна услуга от четири класа като влаковете Frecciarossa на частния собственик Trenitalia. Храненето на борда е базирано на местни продукти, използвани в ястия с пинчо и тапас на разумни цени. В по-дългосрочен план Iryo е хвърлил око на трансграничните маршрути, които със сигурност ще включват по-голям избор и капацитет на високоскоростни линии до Франция.
Монтрьо до Интерлакен в Швейцария, без да сменяте влака
GoldenPass Express е една от най-впечатляващите услуги в Швейцария. Тръгвайки от Монтрьо на брега на Женевското езеро, той се изкачва високо над езерото, след това през проходите и през невероятна алпийска природа, преминавайки през курорти като Gstaad, преди да пристигне в Zweisimmen. Хубавото е, че този влак продължава – без да се налага пътниците да се прекачват – до Шпиц и Интерлакен Ост. Това става възможно чрез гениална система, която позволява на влака да променя работното междурелсие по средата на пътуването, процес, който обикновено изисква повдигане на вагоните и премахване на талиги (колесни двойки). GoldenPass Express може да се ползва от притежатели на Swiss Pass без заплащане на добавка – въпреки че резервациите струват 14,80 долара (10,57 долара извън пиковия сезон) и са препоръчителни през пиковите летни месеци.
От Кишинев, Молдова до Киев, Украйна
Продължаващата работа – не просто работа, но повече или по-малко по график – на украинските железници беше символ на устойчивост по време на бруталната руска инвазия. И макар че ще мине известно време, преди пътешествениците извън Украйна отново да могат да се качат на влака до нейната възхитителна столица, възобновяването на тази услуга трябва да се приветства. Сега наречен Влак на победата, маршрутът включва спирка на гара Унгени в западната част на Молдова, откъдето може да се направи връзка с Яш, Румъния, чието летище е ключова отправна точка за разселените украинци.
Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!