Всички къмпинг автомобили, независимо от общата им технически допустима максимална маса, ще заплащат винетна такса за категория М1, реши парламентът с гласуваните на второ четене промени в Закона за пътищата. Вносител на измененията е Министерският съвет.
Настимир Ананиев от "Продължаваме Промяната – Демократична България" (ПП-ДБ) обясни, че всички къмпинг автомобили с маса 3,5 тона и досега са плащали винетка, но имало и такива, които били по-тежки и досега били третирани като тирове, което утежнявало много хората, избрали да почиват по този начин. По думите му парламентът решава този казус и всички къмпинг автомобили, независимо от тяхната маса, ще могат да ползват с винетка пътищата на територията на страната. Ананиев каза още, че това е положителен сигнал за един по-природосъобразен начин на почивка.
Депутатите гласуваха на територията на съществуващи пътни комплекси да бъде дадена възможност да бъдат създавани така наречените "точки за техническо обслужване на кемпери".
Според приетите текстове, крайпътни обслужващи комплекси с разположените върху тях сгради и съоръжения за обслужване на пътуващите, освен площадки за отдих, къмпинги, мотели, бензиностанции, заведения за хранене, магазини, пунктове за техническо обслужване на автомобили, ще могат да обслужват и къмпинг автомобили.
Депутатът Мирослава Петрова от ПП-ДБ коментира, че с добавянето в текста на техническото обслужване на къмпинг автомобили, се дава възможност на територията на съществуващите комплекси да бъдат изграждани „сервизни кемпер точки“ или точки за техническо обслужване на къмпинг автомобили за техните ток, вода, газ и прочие. България все още представлява тъмно петно на престижните кемпер каталози. По този начин ще дадем една възможност за изграждане на такива точки и ще повишим стандарта по отношение на къмпинг туризма и къмпинг културата у нас, смята тя.
Депутатите приеха направеното редакционно предложение от депутата от ГЕРБ-СДС Николай Нанков. Според него, ако на борда на превозното средство са инсталирани или налични две или повече бордови апаратури, ползвателят на Европейската услуга за електронно пътно таксуване (ЕУЕПТ) носи отговорността да използва или активира съответната бордова апаратура за специфичната област на ЕУЕПТ. Нанков аргументира редакционната поправка с исканията на браншовите организации в транспорта.
Коста Стоянов заяви, че от „Възраждане“ ще подкрепят този законопроект и така предложените изменения.
С приетите на второ четене промени понятието „Европейската услуга за електронно пътно таксуване“ (ЕУЕПТ) заменя досега съществуващото понятие „Европейската услуга за електронно събиране на такса за изминато разстояние“ (ЕУЕСТ). Така се хармонизират изискванията спрямо доставчиците на европейската услуга за електронно пътно таксуване, според изисквания на европейска директива.
Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!