Вече ви разказахме за необичайния проект на италианския пианист Паоло Дзанарела „Пианист не на място“ – да преобърне с краката нагоре понятието за уличен музикант, като свири на роял за хиляди евро на улицата във Венеция. Ето какво ни разказа Паоло за това къде е мястото на пианиста и кое е най-странното място, на което е свирил.
Защо е нужно да бъдете пианист не на място?
Не е нужно, но е полезно: ако „не на място“ е улица или площад, ще откриете много хора, които сами не биха отишли да слушат изпълнения на пиано в определена концертната зала в определен час. Но по този начин всички тези хора слушат музика, която иначе трудно биха слушали, и може би дори откриват музикален инструмент, който никога досега не са чували. Това е може би най-добрият начин да доближите хората до музиката – по което и да е време на деня, някъде между работата и разходката.
Кое е най-странното място, на което сте свирили на роял?
Мисля, че в лодка по Канале Гранде във Венеция.
По-различни ли са хората, които ви слушат на улицата, от тези, които го правят в концертната зала?
Да, хората на улицата са най-различни, докато в концертната зала са почитатели на класическата музика или музикални специалисти.
Каква е реакцията на минувачите?
Много хора застиват в удивление. След това ми пишат и ми благодарят. Други остават безразлични – такива, които не биха могли да различат роял от китара. Това е сериозен културен проблем в Италия.
Кои са нещата, които винаги носите със себе си на път?
Най-хубавите си снимки, вестникарските статии, в които пишат за моето приключение, както и няколко диска с музиката ми.
Какво е за Вас перфектното пътуване?
Пътуване, в което се срещам с много хора, които имат нужда от музика. Там, където музиката ми може да им помогне да подобрят живота си.