Новият вариант на кораба Титаник се конструира в Китай. Репликата ще отплава в открити води през 2022г.
Плавателният съд ще премине по абсолютно същия маршрут, по който е минал Титаник през далечната 1912г. Той ще има минимални разлики с оригинала. На него ще могат да живеят 2400 пътници и 900 души персонал. Съвременните изисквания за стабилност и сигурност налагат корабът да бъде малко по-широка и с различна система за навигация и управление.
Интериорът на корабът клонинг ще бъде идентичен с този на оригиналния плавателен съд. Разпределението на каютите, публични места, басейн, турска баня, както и централното дървено стълбище ще бъдат със същото разпределение.
След завършването му Титаник 2 ще притежава 840 каюти на 9 етажа и пътниците ще могат да избират между I, II и III-та класа.
Идеята за създаването на плавателния съд - клонинг, е на компанията "Blue star line". Цената на цялостното изпълнение на проекта ще бъде около 500 млн.$. През 2022г. възстановката ще потегли по оригиналния маршрут Саутхемптън, Великобритания, до Ню Йорк.
От компанията успокояват, че този път корабът ще завърши успешно курса си. Пътниците могат да бъдат спокойни, защото Титаник 2 притежава достатъчно спасителни лодки, което е и една от причините за голямата трагедия.
***
Титаник е един от трите британски лайнера от типа „Олимпик“, известен със сблъсъка си с айсберг и трагичното си потъване на 15 април 1912 г.
Изследване и откриване
Десетилетия наред се смята, че айсбергът като нож е разрязъл обшивката на „Титаник“. Приема се, че пробойната е била дълга около 90 м. и широка около 2 м. Но тази пробойна вероятно е била видяна от само двама души – капитан Едуард Джон Смит и конструкторът Томас Андрюс. И двамата загиват с кораба.
През лятото на 1986 г. проф. Робърт Балард от Удсхолския океанографски институт с екип от двама души достига останките от „Титаник“ на дълбочина 3795 m. За целта те използват миниподводницата „Алвин“ и фоторобота „Джейсън Джуниър“, привързан към „Алвин“. Оглеждат всичко, което ги интересува, правят множество снимки и видеозаписи. Въпреки че оглеждат старателно десния борд на кораба, те не откриват типични пробойни, а само побитости по обшивката и пропуквания в местата на нитовите заклепки. Изводът е, че бордът на кораба не е бил разрязан, а се е разпорил по протежение на нитовите шевове от налягането при контакта с айсберга. В края на 2005 г. група изследователи след множество задълбочени проучвания и експерименти стигат до заключението, че ако при строителството на „Титаник“ са били използвани нитове „best, best“ (по тогавашния британски стандарт) – от стомана с въглеродно съдържание 0,4% вместо използваните в действителност нитове „best“ – от стомана с въглеродно съдържание 0,3%, Титаник вероятно би запазил плавателност. По-високовъглероден нит би издържал на натиск над 1000 kN, но са направени икономии за сметка на здравината на стоманата. Така тя не е могла да издържи повече от 350 kN.
Хронология
10 април 1912
- 12:00 – „Титаник“ напуска пристанището в Саутхемптън
- 19:00 – „Титаник“ акостира в Шербур (Франция)
- 21:00 – „Титаник“ се отправя към Ирландия
11 април 1912
- 12:30 – „Титаник“ акостира в Ирландия
- 13:30 – „Титаник“ напуска Ирландското пристанище
14 април 1912
- 09:00 – първо съобщение за айсберги – 42°с.ш. и 49 – 51 з.д.
- 13:42 – второ предупреждение – 41°51′с.ш. и 49°52′з.д.
- 13:45 – трето предупреждение – 41°27′с.ш. и 50°8′з.д.
- 19:30 – четвърто предупреждение – 42°3′с.ш. и 49°9′з.д.
- 21:40 – пето предупреждение – 42 – 41°25′с.ш и 49 – 50°30′з.д.
- 23:00 – шесто предупреждение (от „Калифорниън“)
- 23:40 – „Титаник“ се сблъсква с айсберг – 41°.6′с.ш и 50°14′з.д.
15 април 1912
- 00:13 – първи подаден сигнал за помощ.
- 00:55 – пускат втората спасителна лодка и първата сигнална ракета
- 01:40 – изстреляна последната сигнална ракета
- 01:55 – спусната последната 20-та спасителна лодка
- 02:10 – изпратен последен сигнал за помощ
- 02:17 – изгасва електричеството
- 02:18 – „Титаник“ се разцепва на две части
- 02:22 – „Титаник“ потъва
- 03:30 – пристига „Карпатия“
- 04:10 – започва качването на хората от лодките
- 08:50 – „Карпатия“ взема курс обратно за Ню Йорк
Разпределение на пасажерите
Принадлежност | Общо | Спасени | Спасени в % | Жертви | Жертви в % |
---|---|---|---|---|---|
I класа | 325 | 202 | 60,5 | 123 | 39,5 |
II класа | 285 | 118 | 43,8 | 167 | 56,2 |
III класа | 706 | 178 | 24,5 | 528 | 75,5 |
Персонал | 908 | 212 | 23,6 | 696 | 76,4 |
Общо | 2224 | 710 | 31,9 | 1514 |
68,1 |
Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!