Преди време на група то 10 човека ни изгоря полета до Венеция. Изгоряха ни хотелските резервации и всичко което бяхме резервирали. Един приятел ми препоръча да се свържа с адвокат Спасова. Жената е доста наясно с тези неща. Написа ни жалбите, води комуникацията с авиокомпанията. Таксата и беше някакъв процент от обезщетението. Дори и ваучери за безплатно пътуване получихме като бонус :)
Номера е да си знаеш правата или да познаваш някой, който ти ги знае. Авиокомпаниите винаги се опитват да те врътнат и тактично премълчават част от опциите и правата ти. Хайде със здраве.
Вариант 1
Свързваш се с авиокомпанията и питаш какви възможности имаш - ако те устройва някоя от възможностите - действаш и си решаваш проблема.
Вариант 2
Не те устройват предлаганите възможности от авиокомпанията. Пишеш жалба до авиокомпанията (по имейл/чрез форма в сайта им) като цитираш наредбата или регламента, които са посочени по - долу.
Жалбата можеш да я напишеш в свободен текст като посочиш: имена, за които са направени резервациите; номер на полет; това, че са ти отменили полета; съответния член и алинея/параграф от наредбата/регламента и коя от изброените възможности искаш да получиш от тях.
Наредбата за общите правила за обезщетяване и оказване съдействие на пътници при отказ на въздушен превозвач да ги допусне на борда на въздухоплавателното средство и при отменяне или забавяне на полет - чл. 9 във връзка с чл. 12 - има възможности за избор, прецени какво е най - изгодно за теб.
Регламент (ЕО) № 261/2004 на Европейския Парламент и на Съвета
от 11 февруари 2004 година
относно създаване на общи правила за обезщетяване и помощ на пътниците при отказан достъп на борда и отмяна или голямо закъснение на полети - чл. 5 във връзка с чл. 8 - там има възможности за избор, прецени какво е най - изгодно за теб.
Същото трябва да е написано под някаква форма и в общите условия на авиокомпанията, затова провери и тях на сайта.