Град Осло наскоро стана "вайръл" благодарение на новаторската си туристическа реклама, която съчетава самоирония и автентичност. Рекламата представя Халфдан, 31-годишен жител на Осло, който хумористично обяснява защо някой би искал да посети родния му град. Сарказмът и сухият хумор на рекламата резонираха дълбоко сред публиката по целия свят, събирайки милиони гледания и изтласквайки Норвежката столица начело в списъците за пътуване на много туристи.
Маркетинг мениджърът на VisitOSLO, Ан-Сигне Фагеренг, призна, че използването на „типична норвежка самоирония“ е рискован ход, особено за глобалния пазар. Тя обаче подчерта, че Осло е претърпял значителни промени през последното десетилетие и е време увереността на града да съответства на реалността. Рекламата има за цел да покаже на света, че Осло вече е модерна и вълнуваща дестинация, въпреки че това остава малко известно.
Ричи Карабурун, доцент в Центъра по хотелиерство и туризъм на Нюйоркския университет, вярва, че автентичността и разказването на истории на рекламата са ключови за нейния успех. За разлика от типичните туристически реклами, които показват идеализирани изображения на красиви плажове и атракции, видеото на VisitOSLO улавя местния чар на града с остроумен хумор. Този уникален подход създаде емоционална връзка между зрителите и дестинацията, отличавайки я от другите реклами.
Карабурун, който посети Осло със семейството си миналото лято, отбеляза, че днешните туристи търсят автентични преживявания и емоционални връзки, когато планират ваканциите си. Те предпочитат да открият по-малко известни дестинации, които предлагат поглед към местните култури, вместо да се придържат към популярни туристически горещи точки. Осло, със своята оригинална и хумористична кампания, може да се възползва от тази тенденция.
Рекламата на VisitOSLO сравнява Осло с други големи градове като Париж, Истанбул и Ню Йорк, намеквайки за потенциала на града да се превърне в желана дестинация, ако успее да привлече повече посетители чрез творчески маркетинг. Карабурун е оптимист за бъдещето на Осло като туристическа гореща точка, вярвайки, че уникалният подход на рекламата може значително да увеличи броя на посещенията.
Тази статия ви хареса? Последвайте ни и във фейсбук и инстаграм за още необикновени пътешествия!